Förlovning

Jag skulle helst vilja bli förlovad ungefär 1-2 år före mitt bröllop.
Då har jag absolut ingen stress inför planerandet av bröllopet,
och jag kommer också känna mej tillräckligt gammal och på
rätt plats i livet.
 
Förlovning innebär, enligt mej, alltid löfte om giftemål och äktenskap.
Men för den sakens skull tycker jag inte att det är nödvändigt att gifta sej
direkt efter att förlovningen är kungjord. Vet man att man vill gifta sej
kan man väl vara förlovad, och för den sakens skull behöver man väl inte stressa? :)
 
Men eftersom att det inte ska bli ett löfte om äktenskap som aldrig infrias,
så kan det vara bra om man har något datum i sikte så det inte går år efter år
och ingenting händer. Så 1-2 år är precis lagom tycker jag! Om det är en passande
tid i livet förstås, annars kanske man måste skjuta upp datumet ytterligare.


Tyck till!

Namn:
Kom ihåg mej

E-mailadress: (publiceras inte)

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0