Förutbestämt

Jag och min älskling är som sagt inte förlovade.
Vi är väldigt unga men vi är ändå helt säkra på att den dagen vi står därframme vid altaret,
så är det med varandra vi kommer att vara.
 
Vi har inte pratat allt för mycket om bröllop (är noggrann med att inte trötta ut min älskling,
själv hade jag nog kunnat gå igenom olika scenarion i evigheter), men en del detaljer har vi faktiskt talat om!
Så därför tänkte jag skriva en lista över de saker som vi faktiskt har kommit överens om att
vi vill ha med på vårt bröllop.
 
♦ "Nu kan du kyssa bruden"-segmentet under vigseln
(Vi var på ett bröllop där en kyss aldrig blev aktuell
och vi tyckte båda att det kändes tomt, så nu är vi rörande eniga!)
 
♦ En flervåningstårta
(Självklart, det är så bröllopigt och ser magnifikt ut!)
 
♦ Alkohol på festen
(Trots vår unga ålder så värdesätter vi fin dricka 
och tycker att det är ett, nästan obligatoriskt, lyx vid en festmåltid)

♦ Brudvals
(Tro det eller ej, men denna punkt är det pojkvännen som 
håller fast vid. Ingen av oss är någon dansare, men det här är ändå
en tradition som han verkligen tycker ska genomföras på bröllop!)

♦ Hotellnatt med obligatoriskt nygifts-mys
(Ja ni tolkar det säkert rätt.. Hur trötta vi än är efter kvällens festligheter
så ska det väl gå att få till en kärleksnatt som nygifta! Jag tror att vi
kommer orka och att det kommer vara mycket speciellt. J
ag skulle 
också vilja vänta med att ha sex några veckor före bröllopet
så det känns extra speciellt att göra det som gift.)
 
Ja det kanske inte är jättemycket vi kommit överens om men det känns ändå skönt 
att vara eniga på några punkter! Känns extra roligt med bröllop då.
Alla ovanstående punkter känns så speciella eftersom att vi vet att båda två vill det så gärna. ♥


Tyck till!

Namn:
Kom ihåg mej

E-mailadress: (publiceras inte)

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0