Man kan ju alltid drömma

Jag tänkte skriva en punktlista över några saker som jag själv är säker på att jag vill ha inför mitt bröllop.
Jag vet inte hur lätta de är att genomföra, (läs: dyra), men man kan ju alltid drömma!
 
♦ En festlokal flera dagar i förväg
Jag vill ha tid på mej att ställa i ordning allt och vill gärna hinna dekorera
så mycket som möjligt! Jag mår inte bra utav att stressa.
 
♦ Bo på hotell i två nätter
Eftersom att bröllopet kommer ha en mycket uttröttande effekt på mej, 
så skulle jag behöva en hel dags avkoppling på hotell dagen efter. Efter den andra
natten på hotell skulle jag kunna ta itu med städning och ta hand om presenter mm.
 
♦ Foton - många foton
Foton på alla gäster, alla detaljer, vigseln och bröllopsfesten.
Bilder på mej, min klänning och naturligtvis de obligatoriska
porträttbilderna på mej och min make!
 
♦ Bröllopsresa snarast möjligt efter bröllopet
En resa till ett romantiskt resemål så snart som möjligt medan
"nygiftskänslan" är kvar
 
♦ Flytta ihop direkt efter bröllopet
Jag vill inte bo tillsammans med min kille förrän vi är gifta,
dels för att jag inte tror på att det är nödvändigt att ha testat,
och för att jag vill att giftemålet ska innebära en stor skillnad i våra liv.
Men jag vill flytta ihop direkt efter bröllopet så allt bör vara packat och
klart i god tid ^^

♦ Fotningen efter vigseln
Jag vill inte att vi ska ha sett varann i full mundering förrän vi är 
inne i eller utanför kyrkan (beroende på om vi går in tillsammans eller ej)
så därför måste fotningen vara efter vigseln.
 
Oj vilken romantiker jag verkar vara! Lite lustigt eftersom att jag egentligen
kanske inte är romantikern i förhållandet. Men jag tror på romantik, definitivt.


Tyck till!

Namn:
Kom ihåg mej

E-mailadress: (publiceras inte)

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0